Podstawowym zadaniem
falownikowego napędu o zmiennej częstotliwości (Variable Frequency
Driver - VFD) jest zmienianie prędkości, czyli zwalnianie i
przyspieszanie w trójfazowym silniku indukcyjnym, ochrona przed
przeciążeniami oraz redukcja prądu rozruchowego o najwyższej
wartości, dzięki sukcesywnemu nabieraniu prędkości silnika.
Przekształca
zmienny prąd wejściowy na stały, a na wyjściu prąd stały na
trójfazowy, mając nadzór nad prędkościami silnika.
Ale
jest jeden warunek: cały ten cykl zamiany nie może pochłaniać
więcej niż 4% mocy dostarczanej silnikowi, kiedy falownik nie
pracuje.
Dlatego
właśnie układ falownikowy jest złym wyjściem dla silników
pracujących nieustannie z maksymalną prędkością, natomiast jest
optymalny dla tych, które generalnie pracują ze zmieniającą się
prędkością, tylko od czasu do czasu wykorzystując swoją pełną
moc. W tym przypadku intensyfikuje on efektywność takiego napędu.
Jeśli
napędy falownikowe współpracują z pompami czy wentylatorami
odśrodkowymi odczuwalnie zmniejszają zużycie energii.

No comments:
Post a Comment